Events

Organizing an event in Keuruu and Multia region?

We want to support event organizers and collected useful tips and links to help.  From the pages, you can find facilities, catering, event technology, programme and accommodation for your guests. In case you need security stewards or permits for your event, you can find contact details for them on these pages as well.

We want to thank and wish good luck to all event organizers! You are making valuable job! Successful event experiences are important visiting cards for the region. 

Tips for event organizers

In the next section, some phases and parts of event organizing are listed. Every event is a process of its own kind and depending on the event’s size, the following steps are executed on a different scale. Scheduling the phases also depends on the project and the organizing party. 

  1. Selecting the event’s theme and date
  2. Designing the idea for a new event, developing the idea for an old one
  3. Internal organisation of the organizing party to arrange the event
  4. Creating co-operation and building a network of stakeholders
  5. Planning a schedule for the event project
  6. Planning a budget for the event
  7. Planning the staff resources for the project
  8. Planning the event area and its use
  9. Permit issues
  10.  Security-related assessments, plans and instructions
  11. Recruiting staff for the event
  12.  Training the staff
  13. Marketing: Information about the event in different channels, social media
  14.  Internal communication among the organizing staff
  15. Communication with other stakeholders such as vendors
  16.  Communication in the media: press release
  17. Marketing on the event day, signs
  18.  Arrangements on the event day
  19.  Security of the event day
  20. Dismantling and cleaning up
  21. Collecting feedback
  22.  Coordinating a learning session for the organizers
  23.  Thanking (the organizers, vendors, participants)

We hope our checklist is useful! You may give us feedback and comments through the Tip Button. 

Lupapalvelut

Yleisötilaisuuden järjestämisestä on tehtävä kirjallinen ilmoitus järjestämispaikan poliisille. Poikkeuksen muodostavat yleisötilaisuudet, jotka osanottajien vähäisen määrän, tilaisuuden luonteen tai järjestämispaikan vuoksi, eivät edellytetä toimia järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseksi tai sivullisille ja ympäristölle aiheutuvan haitan estämiseksi tai erityisiä liikennejärjestelyjä.

Järjestäjän on tehtävä ilmoitus vähintään viisi vuorokautta ennen tilaisuuden alkamista. Yleisötilaisuudesta ilmoitettaessa on oltava mukana yleisellä paikalla järjestettävää yleisötilaisuutta koskeva ilmoitus täytettynä. Poliisi voi vaatia tarvittaessa myös muita selvityksiä, kuten esimerkiksi yleisötilaisuuden järjestämispaikan omistajan tai haltijan suostumuksen sekä muun lainsäädännön edellyttämät tilaisuuden järjestämiseen liittyvät ilmoitukset, luvat tai toimenpiteet.

Ilmoitus tehdään täyttämällä sähköinen lomake tai toimittamalla tulostettava lomake tilaisuuden järjestämispaikan poliisilaitokselle henkilökohtaisesti asioimalla tai postitse

Poliisi voi myös vaatia selvityksen vastuuvakuutuksen ottamisesta.

(Yllä oleva teksti on kopioitu suoraan poliisin sivuilta. Käy aina varmistamassa alla olevasta linkistä tämänhetkinen tilanne. Mun Keuruu-sivusto ei vastaa tekstin oikeellisuudesta)

Varmista tästä poliisin linkistä, tarvitseeko tapahtumasi lupaa. Sivuilta löydät myös dokumentin siitä, mitä tulee ottaa huomioon yleisötilaisuuden järjestämisestä.

Security stewarding

There are many organisations in Keuruu and Multia region from whom you can purchase security steward services. We are updating contact details here as we receive them. 

Orienteering division of Keuruun kisailijat

Through the orienteering division of Keuruun kisailijat, you can get security steward services for smaller and larger events. The division has experience of security stewarding in events like Keuruun Markkinat and Entisten Nuorten Bileet. Contact person: Pauli Nokelainen, tel. +358 40 706 1344.

Equipment for rent

One can need many sorts of equipment when organizing an event. We have listed organizations in Keuruu and Multia region who rent their equipment for event organizers. Please agree on the renting directly with the renting party.

If you want your equipment to be listed here, please notify us about it through the Tip Button in the top right corner.

Nyyssis Oy / Camping Nyyssänniemi

Paavo Ässämäki

paavo.assamaki@icloud.com

Tel +358 400 733656

Cold trailer, movable. Price from 150 € / day

Transportation 0,85 € / km

Paella pan, 100 cm, from 50 € / day

Tents 3×3 m, 3×6 m, 4×4 m from 80 € / day

Tables and chairs (8 people) 30€ / set

Karaoke equipment, including a host 250 €

Sound equipment, price as per agreement

Saunas:

Large sauna+fireplace room (17-24) 150 €

Large and small sauna + fireplace room (17-24) 200 €

Liukon Pirtti building, price as per agreement

City of Keuruu’s equipment (prices incl. VAT 24 %)

  • Tent 4×4 m, roof, walls, 80€/day
  • Foldable table 1,2 m, for outdoor use too (20 pcs; no chairs), 5€/day/table
  • Megaphone, 5€/day
  • Portable announcer device, wired microphone, 30€/day

Equipment available for pickup as per agreement. Inquiries: Head of Leisure Services Heli Peltola, tel +358 408 272 753

Equipment of Keurusseudun partiolaiset ry (prices incl. VAT 24 %)

  • 3 pcs of half-platoon tents, 50 €/day/tent
  • Trangias, 5 €/day/trangia
  • Camping tents for 2 – 10 people, 30 €/day/tent
  • 3 x Thermos drink containers with a tap (33 l), 20 €/day/container
  • 22 x Floating styrofoam rafts, on which to place outdoor candles to float on water, 30 € /day/as many as needed

Equipment available for pickup as per agreement. Inquiries: satusoutolahti@gmail.com.